Jouw (unieke) expertise zichtbaar maken: challenge jezelf

Dit is hoe zichtbaar worden leuk gaat zijn

Door te doen, leer je. Wat het ook is. Wil je er beter in worden? Intensiveer het. Doe het dagen achter elkaar. Dat werkt ook zo als het gaat over content. Als het gaat over het zichtbaar maken van jouw unieke expertise. Challenge jezelf. Dit is hoe zichtbaar worden met je expertise leuk gaat zijn!

 

Persoonlijke challenges

 

Als ik iets echt goed wil leren, als ik ergens op wil doorpakken, als ik iets te doorbreken heb; dan maak ik er een persoonlijke challenge van. Het dagelijks journalen bouwde ik op door het in eerste instantie 30 dagen te gaan doen. Dat was de afspraak die ik maakte met mezelf; laat ik het nu eerst gewoon eens 30 dagen doen. Daar plakte ik nog eens 30 dagen achteraan, en daarna ging het nog maar een enkele hapering helemaal vanzelf.  Nu is het journalen onderdeel van mij: het is dé start van de dag. Mijn journal is inmiddels de plek waar ik mijn dromen uitwerk, waar de stappen naar mijn next level ontstaan en elke dag nieuwe input voor content ontstaat. Content die maak om mijn expertise zichtbaar te maken en FemmeELAN in de wereld te zetten. Het journalen is de heerlijkste start van de dag die ik maar bedenken kan.

 

Business- & content challenges om je expertise zichtbaar te maken

 

Toen Toen ik begreep dat je gezicht laten zien op social media belangrijk was, ben ik een 30 dagen ‘selfie-trip’ gestart. Ik vond er wat van, die selfies – en dan vooral die van mij. Maar om mijn dromen te realiseren had ik daar dus juist iets te doorbreken: mensen werken met mensen nietwaar? Ik begon met het 30 dagen selfies plaatsen op de stories op Instagram (want stories zijn na 24 uur weg, dat voelde om te beginnen goed). Daarna pakte ik door met weer 30 dagen door ook selfies op de feed te plaatsen en inmiddels is het niet anders dan normaal dat je mijn gezicht elke dag wel ergens op social media kunt zien. In stories, op de feed, in blogs: mijn gezicht ‘zwerft’ overal, en overal waar je mijn gezicht ziet maak ik mijn expertise zichtbaar 😊 Selfies maken en delen is inmiddels totaal geen probleem.

Op de website van Tekstgericht – waar mijn hele ondernemerscarrière mee begon – ben ik ook het bloggen op deze manier aan gaan vliegen. Klanten volgden blog-trainingen bij mij, en natuurlijk schreef ik ze zelf ook, maar ik wilde de frequentie opvoeren om nog beter vindbaar op Google te zijn. Dus ik begon met: 30 dagen lang elke dag een blog schrijven en posten. Dit werd uiteindelijk een 365-dagen challenge. Met als gevolg: een actieve website met elke dag bezoekers en gebeld/gemaild worden door potentiële klanten die wilden werken met mij.

Zo deed ik ook een 100 dagen Reels-challenge op Instagram – die natuurlijk startte met: in ieder geval 30 dagen doen. Maar inmiddels wist ik dat ik van 30 dagen makkelijk 100 dagen maken kon. Omdat ik challenges als deze als veel vaker deed. Het maken van Reels (korte video’s) is inmiddels geen enkel probleem en een content-activiteit geworden waar ik oprecht van geniet.

 

Waarom in de vorm van 30 dagen-challenges?

 

Als ik kijk naar mezelf: challenges dagen me uit elke dag het beste van mezelf te geven. Ze helpen me onder de knie te krijgen wat ik onder de knie wil krijgen omdat ik consistent mijn uitdaging oppak. Ze brengen me in een heerlijke vibe. Er ontstaat een ritme en ik kom in een bijzondere creatieflow waar ik elke keer weer van geniet. Ik vind het lekker mezelf uit te dagen. Terwijl ik mijn expertise zichtbaar maak. Daarnaast: 30 dagen is goed te overzien voor mij en dus te doen …

Ik maak wel de afspraak met mezelf dat ik in ieder geval die 30 dagen opdaag. En dus ook opdaag als ik het lastig vind. Ik ben niet megastreng: als het echt een keer niet lukt omdat het een te drukke dag is, omdat ik ziek ben (gelukkig zelden) of omdat er iets anders is waardoor het echt niet kan, dan is het oké als ik een dag oversla. Maar ik pak het daarna wel weer op. Want ik heb nu eenmaal die afspraak met mezelf gemaakt: en ik weet hoe belangrijk het is voor je zelfvertrouwen om juist die afspraken na te komen 😊

Als de 30 dagen dan voorbij zijn, dan vier ik dat ik het heb gedaan: ik geef mezelf een mooi journal cadeau of ga iets anders doen waar ik echt zin in heb. Ik verzamel de learnings die ik opdeed en neem ze allemaal mee naar het Next Level dat ik weer voor ogen heb.

Met mezelf een challenge aangaan past helemaal bij mij. Terwijl ik het de eerste keer dat ik dit deed – met het journalen in de ochtend – verschrikkelijk lastig vond. Want ja, 30 dagen een uur eerder opstaan dan ik normaal deed, dat was wel een ding hoor. Dus als je die eerste keer een challenge kiest, dan kan het zijn dat je echt iets te doorbreken hebt.

 

Zo gaaf, dat ik ze ook ging organiseren

 

Challenges werkten zo goed voor mij (en ik vond ze zo gaaf) dat ik ze ook ben gaan organiseren. Challenges voor vrouwelijk ondernemers & experts waar gratis of betaald aan mee kon worden gedaan. De Expert Challenge, de Feel Good Challenge, de CEO-vibes challenge zijn een paar voorbeelden. Behalve dat ik ervan geniet zelf challenges te doen, geniet ik dus ook van het organiseren ervan.
(En ja, er is een nieuwe challenge nu waar je aan mee kunt doen. Daarover lees je zometeen meer 😊)

Die challenge aangaan: dat is onderdeel van mij. Ik hou ervan de comfort zone uit te gaan. Ik hou ervan iets echt te leren door het te ondergaan. Ik hou van DOEN. Ik hou van het effect, de learnings die ik opdoe. Eerlijk, elke challenge heeft me elke keer bijzonder veel gebracht: van handiger worden tot een zelfvertrouwenboost waar je u tegen zegt.

DOEN is een heel belangrijk deel van het leven. Zeker als je dromen hebt die je waar wil maken. Om dromen waar te maken heb je de comfort zone uit te gaan. Anders was de droom er al 😊
Jouw bedrijf, jouw expertise is onderdeel van de droom die je hebt. En ze helpen je meer dromen waar te maken. De dromen die klaarliggen in jou. Die bij jou horen, die in het diepste leven in jou.

Ik geloof dat je dromen klaarliggen in dat diepste. En dat het potentieel dat je hebt, ook in je diepte te vinden zijn. Met andere woorden: wat jij voor ogen hebt, kun je realiseren. Het ligt klaar in jou. MEGA UNIEK. Die gedachte alleen al gives me elke weer weer the chills.

Wat ook in jou klaarligt is wat jij werkelijk wil komen brengen met je bedrijf. Hoe jij van betekenis wil zijn voor anderen. Waarmee jij het beste van betekenis kunt zijn. De bijdrage die jij vanuit je kern aan de wereld wil doen. Dat waar jouw bedrijf om draait. En nu komt het …

In de wereld anno nu. Met alle AI-mogelijkheden. Met razendsnelle social media feeds. En met overal en altijd input van anderen … wil ik je juist terug die kern in brengen.

Naar wat daar speelt en wat vanuit daar naar buiten mag, op een manier die past bij jou. Zodat jij jouw betekenis, jouw business, jouw expertise content-wise het podium kunt geven dat bij jou past! Dit is hoe je van jouw mix jouw ART maakt en je helder laat zien van DAT ENE is dat je van je collega’s in de markt onderscheid.

Wil je jou en je unieke expertise dat podium geven? Dan challenge jezelf!
En natuurlijk heb ik die een voor je georganiseerd …

 

Nieuwe challenge voor jou: een online podium geven aan dat ENE dat jou en je expertise zo uniek maakt

 

Een 30 dagen challenge! Onderdeel van de (gratis) Frequentie Blueprint die ik ontwikkelde. Als je die aanvraagt, krijg je alle input die je kunt gebruiken om de challenge aan te gaan – gewoon gratis.

Als je de challenge niet alleen wil doen, dan kan dat ook met samen mij én met anderen die deze challenge aan willen gaan. Je kunt dan heel eenvoudig upgraden naar The Full Experience in een speciale besloten Facebookgroep. Ik ben daar je persoonlijke supporter, coach je de hele challenge door en beantwoord alle vragen die je hebt. Plus je krijgt er allerlei tips die ervoor zorgen dat jij van die challenge geniet! (Zoals je misschien wel weet is ‘genieten’ een codewoord van mij – ik wil vooral genieten van dat wat ik doe, en dus ook van alles wat ik doe voor en in mijn bedrijf. Ik weet zeker dat jij dat ook graag wil … Tof als je mee gaat doen, want jouw genieten is er ook onderdeel van!)

Is het tijd om jouw eigen challenge aan te gaan?
Vraag dan nu je gratis Frequentie Blueprint aan, duik diep je kern in en geef dat ENE is dat jou zo uniek en anders maakt dan de massa aan collega’s in de markt een fantastisch podium. 👉 Ik wil mijn Frequentie Blueprint ontvangen!
Ik wens je ontzettend veel plezier tijdens deze activerende reis, want dat is wat het uiteindelijk gaat zijn.

Lieve groet, Marianne

PS: Wil je meedoen aan The Full Experience? De deuren gaan op 11 april 2025 open. Deelname (6 weken) is 147 excl btw. En ja, de deuren zijn langer open dan 30 dagen … je hebt de tijd en ‘bijtekenen’ kan zelfs ook 😊 Vraag je Frequentie Blueprint nu aan!
👉 Ik wil mijn Frequentie Blueprint ontvangen!  

PS2: ik heb drie challenges van 30 dagen voor mezelf klaarstaan voor Q2 … ! Nieuwsgierig naar hoe het gaat? Check de stories op Instagram voor thee behind the scenes. (Ik ben zelf ook benieuwd, want zo achter elkaar heb ik het nog nooit gedaan …)

 

0 Comments

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook:

Realiseer je doelen met rust

elimineer ruis (en focus op wat telt)Je hebt ze. Die doelen. Misschien hangen ze op je vision board, staan ze in je notitieboek of heb je ze al uitgesproken naar je coach of mastermindgroep. Maar… ze lijken telkens nét buiten bereik te blijven. Niet omdat je niet goed...

Human design in je ondernemerschap

en wat het kan betekenenVooruit, ik doe er nog een tandje bij: Human Design, astrologie en de Gene Keys in je ondernemerschap én je leven. Ik vind het fantastisch dat ik hierin ben gedoken. Ik hou van deze ‘wetenschappen’ - even tussen aanhalingstekens omdat het geen...

Jezelf positioneren in de markt? Own je PRESENCE

Je PRESENCE ownen en je frequentie kennen is essentieel voor je bizz.Ze heeft een krachtige energie die inspireert en activeert. Ze doet alles om vrouwelijk ondernemers in beweging te krijgen en met al hun enthousiasme te laten zien dat zij er zijn en wat ze kunnen...
FemmeELAN is te vinden op

Adres

Waleweinlaan 4 5665 CK Geldrop KVK – 17241861 BTWnr – NL001701249B88

Contact

Mobiel: 06-42515104 marianne@tekstgericht.nl Jouw privacy is goed geregeld & het samenwerken ook:

Voor meer inspiratie volg je mij op:

Vraag nu je gratis Frequentie Blueprint aan ->