Contentmarketing voor zzp’ers – de FemmeELAN-visie

Contentmarketing voor zzp’ers

Contentmarketing is de manier om verbinding te maken met de buitenwereld. Je publiek. En in dat publiek bewegen ook je klanten en je toekomstige klanten zich. Contentcreatie geeft je de mogelijkheid jezelf steeds te presenteren en met ze te communiceren. Zodat ze een beeld krijgen van jou en je bedrijf. Wie je bent, waar je voor staat, wat je te brengen hebt en hoe dat voor hen van betekenis kan zijn. (Ja, ook fijn voor de mensen die al klant zijn van je, maar dat is een ander blog.) 

Dit is wat je allemaal al weet. Maar lees verder naar de plottwist.

 Je hebt je bedrijf ontwikkeld op basis van je expertise. Die wil je graag verkopen aan mensen die echt bij je passen. Mensen die er klaar voor zijn om met jouw expertise de volgende stap te gaan zetten – en die er ook de investering voor klaar hebben staan.

Dat betekent dat je je richt op mensen die bewust op zoek zijn naar iemand zoals jij en wat jij te brengen hebt. Het geld is er, dus het volgende belangrijke is dat ze kunnen voelen of je bij ze past. Of ze je kunnen vertrouwen. Dat is de plottwist waar het om gaat.

De contentmarketing plottwist

 

Met je content geef je je mensen dus een goed beeld van wie je bent, waar je voor staat, wat je te brengen hebt en hoe dat van betekenis kan zijn, zodat ze de beslissing kunnen nemen om te werken met jou. Meer niet.

Wat gek! Ik leerde altijd dat je de mensen moet kunnen overtuigen met je content én dat geld voor je klant het obstakel is waar je ze overheen moet helpen. 

Het idee hebben dat je je mensen met je content moet overtuigen van jouw waarde; van het feit dat ze jou nodig hebben én dat ze geld aan je expertise uit moeten geven omdat ze die nodig hebben. Dat maakt de energie achter je contentmarketing ‘zwaar’. Het ‘overtuigen’ maakt het minder leuk. Het maakt van je contentmarketing iets dat je ‘moet’ doen – waar je geen zin in hebt. Je vindt het zelf ook niet leuk als iemand jou probeert te overtuigen, toch? 

Als je dit herkent, neem dan deze plottwist mee.
Contentmarketing voer je en content creëer je vanuit jezelf. Vanuit jouw pure persoonlijkheid, waar jij liefde voor voelt, wetend welke stappen je mensen kunnen zetten met jou. Punt.

Los van het feit of de content ook gelezen of leuk gevonden wordt. Los van het feit of de mensen die het gaan zien ook willen werken met jou. Waarmee ik bedoel: de gedachte ‘dat je dat wil’ mag je echt loslaten, als je creëert. Jij deelt en je leert vertrouwen dat de juiste mensen sowieso kiezen voor jou.

Je content is jouw ART. Als een ode aan het leven dat je leeft, wat jij waardevol vindt, waar jij blij van wordt, waar jij aan werkt.
Het is een manier om je mensen te empoweren
(ook) hun volgende stap te zetten, ongeacht of ze kiezen voor jou.
Je wil dat ze uit zichzelf voor je kiezen omdat ze dezelfde waarden hebben als jij. Je wil dat ze bij je komen vanuit hun eigen enthousiasme over wat ze zien, lezen en over je hebben gehoord. Je mensen voelen zich gezien, gewaardeerd. Ze zien dat jij weet waar ze nu staan … al in jouw (content)wereld dus. Je contentwereld geeft ze een beeld van hoe de beleving is als ze je klant zouden zijn. Dus je content creëer je alsof je mensen al je klant zijn. En vergeet niet: de klanten die je nu hebt, bingen je content (misschien) ook (nog steeds).

 

Jouw plezier als uitgangspunt voor je contentstrategie

 

Je contentstrategie bouw je dus ook op deze manier op. Niet op de manier waarop je veelal hoort dat je het moet doen: je moet dit en dit kanaal gebruiken, je moet video’s maken, je moet … je moet … je moet. Er is maar één ding dat je moet en dat is: jezelf zijn terwijl je jezelf als persoon en expert ook intrinsiek maximaal waardeert.

Dat betekent dat je de contentkanalen kiest die passen bij jou. Dat je keuzes maakt op basis van de dromen en de doelen waar jij aan werkt. Dat je vooral gaat doen wat je ontzettend leuk vindt om te doen: want dan kun je ook die consistentie vasthouden – die belangrijk is voor jezelf en voor de mensen met wie je wil werken.

Een mooi moment om jezelf te checken: hoe zit je nu in je contentmarketing? En heb je het nodig die plottwist te maken?
Als het nodig is, dan help ik je er er graag bij. Er zijn verschillende manieren om met mij  te werken. Check deze pagina om te zien welke mogelijkheid bij je past. 

Lees ook:

Jezelf programmeren voor succes. Kan dat?

kun je jezelf programmeren voor succes?Laten we beginnen met de vraag: wat is succes eigenlijk? Want als vrouwelijk ondernemer kijken we hier nogal verschillend naar. Op je social media zal dat vast zichtbaar zijn: tussen de vrouwelijk ondernemers die jij volgt zitten...

Ondernemerschap leuk?

Ondernemerschap, leuk of niet leuk?Is ondernemerschap wel leuk? Als je mij al al langer volgt weet je dat ik steeds roep ‘Een heerlijk leven en een heerlijk bedrijf … oeh la la …!’ Dat is echt waar ik voor sta. Maar … is dat eigenlijk wel mogelijk? Want er komt wel...

2025: wat ga jij ervan maken?

2025, wat maak jij ervan?Gekke vraag eigenlijk. Want: is het zo dat je er zelf iets van kunt maken? Ik geloof inmiddels: voor een bizar groot deel wel. En tegelijk weet ik: voor een groot deel niet. Je hebt geen idee wat je kan overkomen. In de toekomst kijken kan...

0 Comments

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

FemmeELAN is te vinden op
Copyright © 2025FemmeELAN

Adres

Waleweinlaan 4
5665 CK Geldrop
KVK – 17241861
BTWnr – NL001701249B88

Contact

Mobiel: 06-42515104
marianne@tekstgericht.nl

Jouw privacy is goed geregeld & het samenwerken ook:

Voor meer inspiratie volg je mij op: